Ford Probe Blog

Oprava cvakání hydroštelů u motorů Mazda FS a KL

vložil Tratos dne 06.02.2010, kategorie Nezařazené

Jak jsem slíbil v jiných příspěvcích, podělím se s vámi o návod jak opravit cvakání zdvihátek ventilů (tzv. hydroštelů) u motorů Mazda FS (V4) a KL (V6) které se montovaly taktéž do vozů Ford Probe II.

Pokud je cvakání slyšitelné zejména při chodu na volnoběh a při zahřátém oleji, je pravděpodobné, že za to může nízký tlak oleje způsobený ochablou pružinou spolu s oběhaným pístkem v regulátoru tlaku oleje. Obojí je součást olejového čerpadla. Olejové čerpadlo je umístěno zespodu motoru přímo nad olejovou vanou.

Je tedy nutné zakoupit nový pístek, pružinu a měděné těsnění, sundat olejovou vanu a provést výměnu. Uvedené díly lze zakoupit v jakémkoliv autorizovaném servisu Mazda. U servisů Ford to ani nezkoušejte, nejmenší objednatelný díl je v tomto případě celé olejové čerpadlo za několik tisíc korun.

Pro motory KL V6 budete potřebovat tyto čísla dílů (ověřeno):
FE5A-14-116 – Pružina
FS01-14-115 – Pístek
9956-22-000 – Těsnění

Pro motory FS V4 budete potřebovat tyto čísla dílů (neověřeno):
FE5A-14-116 – Pružina
JF01-14-115 – Pístek
0222-14-118 – Těsnění

Nový pístek bude pravděpodobně kratší než starý, vyndaný z motoru. Nemusíte se bát, je to normální, jedná se o náhradu. Taktéž nečekejte že na starém pístku a pružině uvidíte nějaké velké opotřebení. V tomto případě se může jednat i o setinové vůle, které způsobí problém. Cena celkem za díly by měla být okolo 200,- Kč.

Můžu z osobní zkušenosti říct že výměna skutečně pomohla. Motor na volnoběh ztichnul a i po dlouhé jízdě kdy je olej zahřátý čili řidší zdvihátka necvakají. Po výměně je změna také viditelná na ukazateli tlaku oleje v kokpitu (po zahřátí již ručka neklesá k hodnotě L). Před finančně náročnou výměnou hydroštelů se tedy určitě vyplatí vyměnit nejdřív regulátor tlaku oleje a teprve pokud to nepomůže měnit hydroštely.

Děkuji Venitovi z Probe/Mazda clubu za informaci o tomto častém problému motorů Mazda.

Další info:
http://www.probeclub.cz/forum/yaf_postst774_Tlak-oleje.aspx

:, , , ,
Komentáře: 2
  1. qwerk

    Díky moc za hodnotnou informaci, provedl jsem vše dle popsaného návodu, oprava 100% pomohla a díky tomu jsem ušetřil tísíce Kč za výměnu hydroštelů !!

  2. mullmar

    přeji hezký den mam mazdu mx-6 2.5 24V a cvakamy motor a nevim kolik by staly hydroštely a tesnění prosím o blížší info děkuji

Napsat komentář



Kontrolní otázka:*
Kolik je pět mínus dva (vepište číslici):


Příspěvky mimo téma (spam), útočné (flamewars), urážlivé nebo nekonstruktivní příspěvky mohou být odstraněny administrátorem.
Není dovoleno používat HTML tagy. Položky označené * je nutné vyplnit.

Hledáte něco?

Použijte níže uvedený formulář pro vyhledávání na webu:

Archiv

Všechny příspěvky v roce...

[CNW:Counter]