Ford Probe Blog

Nový katalyzátor Magnaflow

vložil Tratos dne 06.07.2009, kategorie Moje Probe

Výměna seriového katalyzátoru sportovnějším modelem s lepším průchodem spalin. Vsadil jsem na známou značku výfuků Magnaflow Performance Exhaust. Katalyzátor nebyl univerzální ale jako přímá náhrada originálního katalyzátoru se stejnou délkou a připravenými přírubami.

Zároveň jsem nechal vyměnit i rozpadlý vlnovec který je umístěný před katalyzátorem.
První dvě fotky ukazují jak jinak než původní stav :)

:, ,
Komentáře: 14
  1. džony

    Ahoj,
    právě sem si koupil svoje vytoužené Probe, ale za málo takže je na tom dost práce a nejvíc problémů mi teď dělá právě ucpaný a děravý katalizátor.Padaj mi rychle otáčky při přeřazování chcípá mi to jakmile jedu na neutrál (jak kdy) a o hluku radši nemluvě…Tak sem se chtěl zeptat kolik si dal za vlnovec (ten už mam taky napochodu) a jestli by nebylo lepší tak katalizátor nedávat vůbec – dát tam jen kus výfukového potrubí??
    Předem dík za odpověď

  2. Tratos

    To džony: Zdravím nového majitele Probe. Vlnovec stál cca 600,- Kč. Mechanik se trochu bál jestli nebude muset sundat celé potrubí od svodů i s lambdama ale naštěstí nemusel.
    Co se týče katalyzátoru tak hodně lidí ho nahrazuje trubkou nebo rezonátorem. Výhodu to má krom financí tu, že přibude nějaký ten koník. Ale budeš mít problém na STK a emisích. Také prý auto více smrdí… :) .
    T.

  3. džony

    Díky moc za info, ale měl bych ještě jednu prosbičku…Nemůžu najít ventil který dávkuje palivo při volnoběhu, tak jestli by si mi mohl prosím blejsknout motor a nějak to označit třeba jen v malování…
    zatim zdravim!!
    PS: Mam 2.5 V6ku jestli ti to k něčemu bude…
    A ještě jednou díky!!Dost s tim autem totiž bojuju ani nevim co opravovat dřív na tož kde na to mam brát :D

  4. Tratos

    To džony: Palivo se dávkuje přes řídící jednotku. Pokud ti auto chcípá na volnoběh tak bude problém spíše ve vedení vzduchu. Typoval bych to na špatnou váhu vzduchu. Vyndej jí a zkus prstem stlačit její kužel, musí chodit bez drhnutí, případně si půjč na vyzkoušení jinou. Koukni jestli její konektor není poškozený. Jinak samozřejmostí je mít čistý vzduchový filtr a celkově vyčištěné a nepoškozené přívodní hadice vzduchu až ke škrtící klapce. Hadice často praská v kolínku kde je jakoby harmonika a přisává falešný vzduch mimo váhu. Nakonec bych zkusil vyresetovat řídící jednotku odpojením minusového pólu baterie a sešlápnutím brzdového pedálu na 10sekund. Poté připoj baterii a dej klíček do poslední polohy před startováním a počkej cca 10sekund pak nastartuj a bez jakéhokoliv zapnutého spotřebiče nech auto 10minut běžet na volnoběh nebo se projet normální jízdou alepoň 10km vkuse. Řídící jednotka si načte nové hodnoty z čidel do paměti.
    Pak by to ještě mohl dělat zanesený volnoběžný obtokový ventil ale to by ti spíš otáčky kolísaly. Já ho zatím neměl zapotřebí čistit ani se něj dívat. Volnoběžné otáčky by měly být 650 ot/min a dají se regulovat šroubem zvrchu u škrtící klapky ale nikdy jsem na to nekoukal kde :) .
    T.

  5. džony

    Jo dobrý trochu to pomohlo ale dokuď neudělám ten ucpanej katík tak to asi lepší nebude…Nemam na to čas a navíc musim sehnat ňáký díly…např těsnení mezi přírubama…
    Nicméně díky za rady máš prima web!!

  6. džony

    Tak vejfuk už mam za sebou ale chcípá mi to vesele dál…Jsou prý už jen poslední dvě možnosti Lamba sonda a nebo volnoběžnej ventil; k tomu jsem se uspěšně prodral po odstrojení sání a odpojení vody…Jenže ejhle nevim jak ho sundat snažil jsem se ho odšroubovat hejbat s nim snad všemi směry…Ale všechno marný ani se nehne a po jakymkoli šroubu ani vidu ani slechu.Nevíš prosím jak se k němu dostat??
    Je to totiž peklo jsem z Prahy a když ti to na každym rohu, křižovatce, parkování…chcípne tak je to fakt k zbláznění!!Navíc si myslim že to Lamba bejt nemůže protože dokuď jede motor na sytič tak to šlape v pohodě…
    Zatim zdravim a díky Džony

  7. Tratos

    To džony: V tomhle ti bohužel neporadím. Nejsem automechanik, znám jenom problémy které jsem měl na autě já a tenhle mezi ně naštěstí nepatřil :) .
    T.

  8. Kaprolet

    Ahoj! Jak to jezdí s průchozejším katalyzátorem? Nějaký rozdíly?

  9. Tratos

    To Kaprolet: Ahoj. Rozdíl mezi seriovým katem a Magnaflow jsem nepoznal. Je to asi způsobeno dvěma věcmi.
    1) Nejezdím pilu, ale piánko.
    2) Ač původní kat vypadal zvenku jako kdyby byl na konci životnosti tak po vymontování jsem zjistil že vevnitř je krásně čistý, neucpaný a průchodný.
    T.

  10. venca

    Ahoj chtel bych se zeptat kde a za kolik si sehnal ten katalyzator. Vsude je totiz bez prirub. dekuji Venca

  11. Tratos

    To venca: Ahoj. Kat jsem koupil na ebay.com z toho důvodu že i s přírubami a poštovným byl levnější než se v tu dobu prodával v ČR bez přírub. Jak je to cenově dneska netuším. Jinak příruby ti určitě navaří v servisu bez problému…
    T.

  12. venca

    Dekuji podivam se . Take jsem nasel nahradu katalyzatoru je komplet s prirubamy tak se rozmyslim co koupit. Nahodou zkusenost s nahradou nemas?

  13. Jirka

    Zadar nevíte někdo kde by se dal sehnat manual na ford probe II 2.5 V6 24V 1994 ?

  14. Kacula

    zdravim jen jsem se chtela zeptat jestli nekdo nevite kdyz vyndam katalizator a misto nej trubku, veme si to vic benzinu?nebo nebude to mit jinej zvuk? a jeste kdyz je ohratej a na miste ho proslapnu tak do 3000 ot. a kdyz otacky padaj tak se neudrzej a chcipne.jinak mam jen 2.0 probe

Napsat komentář



Kontrolní otázka:*
Kolik je pět mínus dva (vepište číslici):


Příspěvky mimo téma (spam), útočné (flamewars), urážlivé nebo nekonstruktivní příspěvky mohou být odstraněny administrátorem.
Není dovoleno používat HTML tagy. Položky označené * je nutné vyplnit.

Hledáte něco?

Použijte níže uvedený formulář pro vyhledávání na webu:

Archiv

Všechny příspěvky v roce...

[CNW:Counter]